آئین نامه کمیته مدارک پزشکی و فناوری اطلاعات
موضوع پرونده نویسی و نحوه نگارش داده های پزشکی و درمانی بیماران در زمره مهمترین مسائلی است که باید روند منطقی و مطلوب داشته باشد . کمیته مدارک پزشکی بمنظور تحقق این مهم و بررسی و ارزیابی کیفیت مطلوب خدمات ارائه شده بیمارستانی به بیماران و حفظ و ارتقاء کیفیت اطلاعات تشکیل و بر جنبه های قانونی و حقوقی مدارک پزشکی ناظر است.
اهداف کمیته مدارک پزشکی و فناوری اطلاعات
- نظارت و تلاش در جهت کامل بودن پرونده های بیمارستانی و نظام پرونده نویسی صحیح و علمی.
- تحقق استانداردهای کمیسیون مشترک اعتباربخشی سازمانهای مراقبت بهداشتی در سطح واحد.
- نظارت بر فرمهای بیمارستانی طراحی شده منطبق با ضوابط مدارک پزشکی با نظر ریاست مرکز وبا هماهنگی معاونت درمان.
- پیگیری مشکلات سیستمی مدارک پزشکی
- نگهداری مدارک پزشکی در سطح استاندارد
- بررسی مشکلات مربوط به پرونده
- بررسی و رسیدگی مشکلات مربوط به پرسنل و ارائه راههایی برای حل مشکلات و بهبود شرایط رفاهی آنان
- برنامه ریزی در خصوص تنظیم و ارائه گزارشات دوره ای و سالیانه واحد مدارک پزشکی
- تهیه گزارش از پرونده های ناقص (پرونده نویسی) و بازخورد آن به ریاست مرکز
- بررسی مشکلات مربوط به منشی بخشها و پیگیری در جهت رفع آن
- بررسی و تلاش در جهت رعایت استانداردهای بخش مدارک پزشکی
- بررسی و تلاش در جهت رعایت استانداردهای فناوری اطلاعات
- بررسی و پیگیری نیازها و تجهیزات فناوری اطلاعات جهت رشد و ارتقاء آن
- بررسی در جهت رسیدگی به مشکلات مربوط به کلاینت ها و کاربران سیستم ها
رسالت:
رفع نواقص پرونده ها و ارتقاء کیفیت پرونده نویسی ،نگهداری مدارک پزشکی در سطح استاندارد بمنظور حمایت قانونی از بیمار و کارکنان واحدهای بهداشتی درمانی و ارتقاء سطح کیفی فناوری اطلاعات
چشم انداز:
الکترونیکی کردن تمام اوراق پرونده بمنظور نگهداری دائم اطلاعات بیماران
توالی برگزاری کمیته:
این کمیته هر ماه تشکیل جلسه و مستندات نگهداری می شود.
اعضای کمیته:
- رئیس مرکز
- مدیر مرکز
- مترون مرکز
- رئیس امور اداری
- مسئول واحد فناوری اطلاعات
- رئیس امور مالی
- دبیر کمیته
- نماینده منتخب پزشکان