شرح وظایف مسئول بخش مدیریت اطلاعات سلامت

  • تهیه ،کنترل و تنظیم  برنامه کاری پرسنل پذیرش ، مدارک پزشکی، گواهی ولادت و منشی بخش ها 
  • نظارت بر عملکرد واحدهای پذیرش ، مدارک پزشکی ، گواهی ولادت و منشی بخشها 
  •  پیش بینی و برآورد مقدار مورد نیاز برای مصارف بلند مدت فرم های مورد نیاز مدارک پزشکی بیماران 
  • تنظیم نهایی لیستها و آمار و گزارشات لازم در زمینه شغل مورد تصدی و ارائه آن به مسئول مافوق 
  • ارائه گزارش مشکلات واحد ، کمبود ها ( نقاط قوت و نقاط ضعف ) به مسئول مافوق 
  • پاسخگویی به مشکلات مراجعین به واحدهای تحت سرپرستی از نحوه عملکرد و برخورد پرسنل 
  •  ابلاغ کلیه دستورالعملهای واصله از مدیر مافوق به کلیه پرسنل واحدهای تحت سرپرستی  خود جهت آگاه سازی پرسنل از مجموعه قوانین جدید 
  •  تنظیم بایگانی مستندات و سوابق مکاتبات اداری مرتبط
  • سازماندهی  نیروهای انسانی در کلیه واحدهای تحت سرپرستی 
  •  نیاز سنجی آموزشی پرسنل بخش مدارک پزشکی 
  • برگزاری منظم و مداوم جلسات کمیته مدارک پزشکی و تنظیم صورت جلسات و پیگیری مصوبات آن 
  • پیگیری در جهت جذب نیروی انسانی متخصص و بکارگیری نیروها در ردیف های جذب شده اختصاصی 
  • رعایت اصول اخلاق حرفه ای 
  •  نگهداشت از تجهیزات اختصاصی واحد ، مرتبط با شغل مورد تصدی 
  •  شرکت در کلاسهای آموزشی  ،  جلسات عمومی مدارک پزشکی و کمیته های بیمارستانی مرتبط 
  • انجام سایر اموری که در حدود وظایف و مسئولیتهای تعیین شده از جانب مسئول مافوق ارجاع می گردد 

 

شرح وظایف رابط آماری مرکز

خانم معصومه اسماعیلی

  1. تحویل و کنترل آمارهای روزانۀ از بخشهای مختلف و واحدهای مختلف مرکز و تجزیه و تحلیل آنان 
  2. تهیه و ارائۀ گزارشات آماری مقطعی و درخواستی مدیریت ، مراجع ذیصلاح و بخشها 
  3. ثبت آمارهای درخواستی در سامانه فرابر، آواب .  مقیمی، گردشگری سلامت
  4. تهیۀ سالنامۀ آماری 
  5. سایر امور محوله که از طرف مسئول مربوطه ارجاع می گردد
  6. شماره تماس 02531101616

 

 

شرح وظایف کدگذار پرونده های بستری 

خانم اعظم صبوحی فرد

  1. کدگذاری بیماریها ( تشخیص اولیه ، حین درمان و نهائی )، جراحیها و اقدامات درمانی، علت خارجی حوادث، علل فوت و مرفولوژی نئوپلاسمها بر اساس کتب طبقه بندی بین المللی بیماریهای سازمان جهانی بهداشت ( ICD-10 ) و ( ICD-9.CM ) پرونده های بستری  وثبت در شبکه HIS  
  2. تهیه کتابچه سالیانه بیماریها
  3. ارائه گزارشات مربوط به کدگذاری به مسئولین و همکاران ذیصلاح 
  4. تهیه گزارشات ماهیانه درخواستی از واحدهای ستادی 
  5. همکاری در کلیه امورات واحد 
  6. سایر امور محوله که از طرف مسئول مربوطه ارجاع می گردد 
  7. شماره تماس 02531101610

     

 

شرح وظایف کارشناس ارجاعات

 آقای آجرلو  

  1. اسکن کلیه پرونده های بستری و سرپائی در شبکه HIS 
  2. پاسخگوئی به کلیه ارجاعات و درخواست های شفاهی بیماران جهت درخواست پرونده  
  3. پاسخگوئی به مکاتبات قانونی و اداری و ارسال نامه از طریق اتوماسیون اداری 
  4. ضمیمه نمودن برگه های پاتولوژی به پرونده ها 
  5. سایر امور محوله که از طرف مسئول بخش ارجاع می گردد
  6. شماره تماس 02531101613

 

 

شرح وظایف کدگذاری پرونده های سرپائی

خانم قربانی 

1 - کدگذاری بیماریها ( تشخیص اولیه ، حین درمان و نهائی ) ، جراحیها و اقدامات درمانی ، علت خارجی حوادث ، علل فوت و مرفولوژی نئوپلاسمها بر اساس کتب طبقه بندی بین المللی بیماریهای سازمان جهانی بهداشت ( ICD-10 ) و (ICD-9CM ) برای پرونده های سرپائی و ثبت در شبکه 

2 تحویل پرونده های سرپائی و پیگیری نقص های آنها 

3 – پوشه کردن پرونده ها

4 تحویل پرونده های سرپائی در شاه کارت پذیرش و فایل آنها 

5 ضمیمه نمودن پرونده های با بیش از یکبار مراجعه به پرونده اول بیمار 

6 تحویل پرونده های ارسالی از درآمد در شاه کارت پذیرش

شماره تماس 02531101614

 

 

شرح وظایف کارشناس بررسی کمی و کیفی پرونده های بستری

خانم سپیده رضائی

1 چک کردن کلیه پرونده های بستری از لحاظ کمی و کیفی و پیگیری رفع نقص آنها 

2 تحویل پرونده های بستری در شاه کارت ترخیص و ارسال آنها به واحد درآمد 

3 ثبت گواهی تولدهای صادر شده در شبکه HIS 

4 الصاق برگه های پاتولوزی به پرونده ها 

5 سایر امور محوله از طرف مسئول مافوق

شماره تماس  02531101614

 

 

شرح وظایف مسئول صدور گواهی تولد

خانم فائزه آذری نیا 

1 - دریافت گواهی تولدهای خام از اداره ثبت احوال

2 - احراز زوجیت بیمار و شوهر وی از طریق ارائه مدارک معتبر و الصاق کپی شناسنامه هر دو به پرونده 4 - صدور گواهی تولد برای تمام نوزادان زنده متولد شده

5 - شمارش و ارسال چک لیست گواهی تولدهای  صادر شده به اداره ثبت احوال 

6 – تحویل گواهی های صادر شده به مادران تا قبل از ترخیص

7 – راهنمائی بیماران جهت ارجاع به ثبت احوال جهت صدور شناسنامه

8- سایر امور محوله از طرف مسئول مربوطه 

 

شرح وظایف واحد پذیرش                                                                                   

  • پذیرش صحیح بیماران بستری ، سرپایی و اورژانس
  •  ثبت دقیق اطلاعات هویتی و شناسایی بیماران در زمان پذیرش در برنامه HIS  بر اساس مدارک شناسایی معتبر شامل شناسنامه ، دفترچه بیمه و ...
  • اختصاص شماره ای به پرونده  بیماران براساس سیستم شماره دهی خاص بیمارستان 
  •   راهنمائی بیماران جهت به همراه داشتن مدارک مورد نیاز قبل و یا هنگام بستری شدن
  •   اخذ رضایت نامه های مورد نیاز از بیماران یا سرپرست قانونی آنان
  •    ارتباط و هماهنگی لازم با مسئول مدیریت اطلاعات سلامت در خصوص اطلاع از آخرین بخش نامه ها و دستورالعمل های صادر شده جهت تشکیل پرونده و بستری بیماران
  •  -  ارتباط و هماهنگی با واحد امور مالی جهت اطلاع از انواع بیمه های طرف قرارداد و وضعیت قراردادهای قبلی ( تمدید یا لغو قرارداد(  
  • نگهداشت از تجهیزات اختصاصی واحد ، مرتبط با شغل مورد تصدی 
  • - انجام کلیه فعالیتهای مرتبط با شغل مورد تصدی تحت نظارت مسئول مافوق 
  • انجام سایر اموری که در حدود وظایف و مسئولیتهای تعیین شده از جانب مسئول مافوق ارجاع می گردد

 

شماره تماس 02531101030 02531101052