آئین نامه کمیته مدارک پزشکی و فناوری اطلاعات

موضوع پرونده نویسی و نحوه نگارش داده های پزشکی و درمانی بیماران در زمره مهمترین مسائلی است که باید روند منطقی و مطلوب داشته باشد . کمیته مدارک پزشکی بمنظور تحقق این مهم  و بررسی و ارزیابی کیفیت مطلوب خدمات ارائه شده بیمارستانی به بیماران و حفظ و ارتقاء کیفیت اطلاعات تشکیل و بر جنبه های قانونی و حقوقی مدارک پزشکی ناظر است.

اهداف کمیته مدارک پزشکی و فناوری اطلاعات

  • نظارت و تلاش در جهت کامل بودن پرونده های بیمارستانی و نظام پرونده نویسی صحیح و علمی.
  • تحقق استانداردهای کمیسیون مشترک اعتباربخشی سازمانهای مراقبت بهداشتی در سطح واحد.
  • نظارت بر فرمهای بیمارستانی طراحی شده منطبق با ضوابط مدارک پزشکی با نظر ریاست مرکز وبا هماهنگی معاونت درمان.
  • پیگیری مشکلات سیستمی مدارک پزشکی
  • نگهداری مدارک پزشکی در سطح استاندارد
  • بررسی مشکلات مربوط به پرونده
  • بررسی و رسیدگی  مشکلات مربوط به پرسنل و ارائه راههایی برای حل مشکلات و بهبود شرایط رفاهی آنان
  • برنامه ریزی در خصوص تنظیم و ارائه گزارشات دوره ای و سالیانه واحد مدارک پزشکی
  • تهیه گزارش از پرونده های ناقص (پرونده نویسی) و بازخورد آن به ریاست مرکز
  • بررسی مشکلات مربوط به منشی بخشها و پیگیری در جهت رفع آن
  • بررسی و تلاش در جهت رعایت استانداردهای بخش مدارک پزشکی
  • بررسی و تلاش در جهت رعایت استانداردهای فناوری اطلاعات
  • بررسی و پیگیری نیازها و تجهیزات فناوری اطلاعات جهت رشد و ارتقاء آن
  • بررسی در جهت رسیدگی به مشکلات مربوط به کلاینت ها و کاربران سیستم ها

 

رسالت:

رفع نواقص پرونده ها و ارتقاء کیفیت پرونده نویسی ،نگهداری مدارک پزشکی در سطح استاندارد بمنظور حمایت قانونی از بیمار و کارکنان واحدهای بهداشتی درمانی و ارتقاء سطح کیفی فناوری اطلاعات

 

چشم انداز:

الکترونیکی کردن تمام اوراق پرونده بمنظور نگهداری دائم اطلاعات بیماران

 

توالی برگزاری کمیته:

این کمیته هر ماه تشکیل جلسه و مستندات نگهداری می شود.

 

اعضای کمیته:

  • رئیس مرکز
  • مدیر مرکز 
  • مترون مرکز    
  • رئیس امور اداری     
  • مسئول واحد فناوری اطلاعات  
  • رئیس امور مالی
  • دبیر کمیته                          
  • نماینده منتخب پزشکان