متن استاتیک شماره 22 موجود نیست
پذیرش
بخش پذیرش ورودی اصلی بیمارستان است و به عنوان کانال ارتباطی بین بیمار و بیمارستان می باشد. ارائه کلیه خدمات پذیرش بیماران به صورت های اورژانس و غیر اورژانس، سرپائی و بستری در حیطه مقررات بیمارستان در این بخش انجام می شود.
هدف کلی واحد پذیرش
۱- ارائه خدمات پذیرش بیماران به صورت اورژانس و غیر اورژانس، سرپائی و بستری در حیطه مقررات بیمارستان.
۲- پذیرش صحیح بیماران با توجه به برنامه مدون با هماهنگی بین بخش ها و اتاق عمل.
۳- اخذ مشخصات صحیح بیماران به منظور تشکیل پرونده های پزشکی بستری و سرپایی از روی شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر.
۴- افزایش رضایت بیماران با عملکرد دقیق، صحیح و موثر در واحد پذیرش
۵- رعایت حقوق و احترام به شخصیت و منزلت بیماران در راستای افزایش رضایتمندی آنان
پذیرش در بیمارستان به دو صورت می باشد:
۱- پذیرش سرپایی:
در این نوع پذیرش بیمار زمانی که به پزشک اورژانس مراجعه می نماید و پزشک اورژانس نیز تشخیص می دهد که بیمار ساعاتی را باید تحت نظر پزشک قرار گیرد، پرسنل پذیرش پرونده بستری اورژانس را جهت بیمار تشکیل داده و به بیمار یا همراه وی ارائه می دهند که کلیه اقدامات پزشکی و پاراکلینیکی در این پرونده به ثبت می رسد.
۲- پذیرش بستری:
در این نوع پذیرش بیماران در واحدهای مختلف بستری بیمارستانی بستری شده و خدمات پزشکی و پرستاری را دریافت می نمایند. در این نوع پذیرش نیز بیمار با مراجعه به واحد درمانگاه بیمارستان یا مطب پزشک در صورت صلاحدید پزشک مبنی بر بستری شدن در بخش دستور بستری را به واحد پذیرش ارائه داده و تشکیل پرونده بستری می دهد. نوع دیگر پذیرش بستری نیز ارجاع از اوژانس زنان است، بدین معنی که متخصص محترم بیمارستان پس از معاینه بیماران بستری در اورژانس دستور بستری در بخش را صادر می نماید که بیمار از واحد اورژانس به بخش مورد نظر منتقل می شود.